Om LMK Group

LMK Group grundades 2008 med visionen att förenkla vardagen genom att erbjuda en stor variation av inspirerande måltider levererade direkt till kundens ytterdörr. Idag är Koncernen den största leverantören av mealkits i Norden och anser sig vara en ledare inom skandinavisk ”food-tech”. Koncernen har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och verkar under varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och RetNemt. År 2020 omsatte Koncernen 1,2 miljarder SEK och levererade cirka 1,74 miljoner leveranser med måltider till hushållen på de marknader där Koncernen verkar.

Affärsidé

Hemleverans av skräddarsydda måltidslösningar med allt som behövs för att laga god, inspirerande och varierad mat av högkvalitativa och närodlade råvaror. Prenumerationstjänst med stor flexibilitet och utan bindningstid eller uppsägningstid.

"Att utveckla måltidsupplevelsen"

Vårt syfte

Strategi

Personalisering

Vi är otroligt upptagna av att ge våra kunder det de verkligen älskar. Det är därför våra produkter alltid är unika och specifikt skräddarsydda till våra kunders personliga preferenser på ett sätt som gör att de känner att de har full kontroll över sina begär och behov.

Datadrivet

Vi använder oss av data för att bygga en bättre framtid. Genom att ständigt förbättra våra verksamheter och vår slutprodukt, ger vi våra kunder en unik upplevelse.

Hållbarhet

Vi skapar ett hållbart matsystem för framtiden. Även om mindre matavfall redan gör oss mer hållbara än traditionell matdistribution, kommer vi aldrig att sluta utveckla oss för planetens bästa och för de lokala samhällen där vi är verksamma.

Team-Dynamik

Vi investerar i människors fulla potential. Genom hållbara värden, en stark gemensam kultur och en ledarstil som får fram det bästa i alla våra anställda, skapar vi ett konkurrenskraftigt powerhouse.

Solid Ekonomi

Vi har förpliktat oss till dubbelsiffrig tillväxt. För att vara lönsamma och självfinansierande investerar vi i att förbättra kundupplevelsen, och vår kommersiella produkt ändras genom business cases med fokus på “sold unit economics”.

Kontinuerlig Verksamhet

Vi är här för att revolutionera matkasse- branschen. Genom operationell excellens ger vi kunderna en pålitlig tjänst, med produkter av högsta kvalitet, medan vi är positionerade för mätbar tillväxt.