Om LMK Group

LMK Group grundades 2008 med visionen att förenkla vardagen genom att erbjuda en stor variation av inspirerande måltider levererade direkt till kundens ytterdörr. Idag är Koncernen den största leverantören av mealkits i Norden och anser sig vara en ledare inom skandinavisk ”food-tech”. Koncernen har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och verkar under varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och RetNemt. År 2020 omsatte Koncernen 1,2 miljarder SEK och levererade cirka 1,74 miljoner leveranser med måltider till hushållen på de marknader där Koncernen verkar.

Affärsidé

Hemleverans av skräddarsydda måltidslösningar med allt som behövs för att laga god, inspirerande och varierad mat av högkvalitativa och närodlade råvaror. Prenumerationstjänst med stor flexibilitet och utan bindningstid eller uppsägningstid.

Vision

Vi vill att folk ska kunna ta sig tid att laga och äta god mat tillsammans med sina nära och kära utan att behöva stressa, planera, handla eller släpa hem matkassar.

Mission

Leverera innovativa måltidslösningar som gör det enkelt att äta god och varierad mat av högkvalitativa och närproducerade råvaror med minimalt matsvinn.

Våra värderingar

Utmanande

Vi är pionjärer och modiga i utmaningen för vad som är idag, till vad det kan bli.

Passionerade

Vi är ambitiösa i det vi gör och vi är stolta över att hjälpa till att förändra världen.

Ansvarstagande

Vi accepterar förtroendet som våra kunder ger oss och är engagerade i att göra världen till en bättre plats för framtida generationer.